A japán export jobban nőtt a vártnál

Jelentősen emelkedett Japán kivitele februárban, ami a globális kereslet növekedését jelzi. A pénzügyminisztérium szerint a japán kivitel 11,3 százalékkal nőtt februárban éves összevetésben, és ezzel már a harmadik egymást követő hónapban jegyeztek fel bővülést. A szakértők szerényebb, 10,6 százalékos növekedésre...

Üzleti delegáció Japánba

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2017. május 21-27. között üzleti delegációt szervez Japánba, Tokióba és Oszakába a Pallas Athéné Domus Innovationis Alapítvány támogatásával. A delegáció tagjai Magyarország Tokiói Nagykövetsége által, a helyi kamarai partnerek támogatásával szervezett üzleti fórumokon és üzletember-találkozón...

Vonzó a japán piac a magyar cégek számára

Nagy sikere volt a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Sűdy és Társa Kft. közös szervezésében megvalósított Üzleti kapcsolatépítés Japánban című exportképzési szemináriumnak. A március 1-jei rendezvényre több, mint 80 kis- és középvállalat regisztrált és minden szektor képviseltette magát az élelmiszeripartól kezdve...

Fejleszti mátészalkai telephelyét a japán Hoya szemüveglencse-gyártó

Saját erőből, közel 200 millió forintból fejleszti telephelyét a japán tulajdonú Hoya Szemüveglencse Gyártó Magyarország Zrt. Mátészalkán – közölte a társaság elnök-vezérigazgatója szerdán az MTI-vel. Tóth István elmondta, egy 1200 négyzetméter alapterületű, kétszintes épületet építenek fel, amelyben részben raktárakat, szociális...

Szeged és környéke otthont adhatna egy új japán nagyberuházásnak

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ), valamint négy hazai járműipari beszállító is bemutatkozott Japán legnagyobb autóipari rendezvényén, a 9. alkalommal megrendezett Automotive World konferencián és kiállításon Tokióban. A MAJOSZ főtitkárával beszélgettünk. – Mit gondol, miért...

Üzleti szeminárium Japánról a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében

2017. január 24-én a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében szeminárium került megrendezésre “Üzleti lehetőségek Japánban” címmel. A Sűdy és Társa Kft. részéről Bassa Zoltán beszélt a rendezvényen a magyar élelmiszerek, valamint IT szolgáltatások, szoftverek japán piacra való bevezetésének sikereiről és tanulságairól....

Magyar hotel lett a világ legjobbja

Példátlan sikert ért el egy alig másfél éve megnyitott budapesti szálloda: a TripAdvisor most közzétett ranglistáján a világ legjobbjává választotta az Aria Hotel Budapestet. A világ egyik legnépszerűbb utazási oldala a felhasználók értékelésének segítségével alakította ki a sorrendet. Az Aria...

Ötmilliárd forint fejlesztési támogatásra pályázhatnak a kkv-k

Megjelent az “Exportképes innovatív termékek fejlesztésének támogatása az innováció vezérelt exportbővítés megvalósítása érdekében” pályázati felhívás; a mikro-, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok 5 milliárd forint vissza nem térítendő fejlesztési forrásra pályázhatnak a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében – közölte...

Magyar vállalatok érdeklődnek a hongkongi lehetőségek iránt

Magyarország Hongkong legjelentősebb kereskedelmi partnere a közép-kelet-európai régióban, a meglévő kölcsönös üzleti bizalmat tovább mélyítheti a kínai „Egy Övezet, Egy Út” kezdeményezésen belüli együttműködésünk – jelentette ki Varga Mihály Hongkongban, a kormánytagokkal és az üzleti élet meghatározó szereplőivel folytatott megbeszéléseit...

Elkapkodják a japánok a magyar sertést

Idén az első héten 484 forintra emelkedett az élő sertés kilójának termelői ára, amely 21 százalékkal magasabb az előző évinél. Japán a legfontosabb sertéshúspiacunkká lépett elő. Összességében nem nőtt a sertéshúskivitel, s a termelés sem csökkent érzékelhetően, mégis emelkedett a...