Japánban folyamatosan csökkentek az árak

Japánban 0,2 százalékkal alacsonyabb volt a maginfláció kosarába sorolt termékek árszintje tavaly decemberben, mint egy évvel korábban, és ezzel már tizedik hónapja tartott az árcsökkenés. Ennek következményeként értelmezhető az az ugyancsak pénteken közzétett adat, amely szerint a szigetországban 2016-ban a fogyasztói árak átlagosan 0,3 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint az előző évben – négy éve először jegyeztek fel éves csökkenést. A japán központi bank agresszív monetáris lazításba kezdett 2013 márciusában azzal a céllal, hogy az infláció két éven belül 2 százalék legyen. A jegybanki intézkedések nem sok eredményt hoztak, az inflációs célt decemberben sem sikerült elérni, amiben szerepet játszott a lanyha lakossági kereslet és az energiaárak csökkenése. Szakértők szerint amíg a cégek a nyereségük egy részét nem a bérek növelésére fordítják, nem várható a lakossági kereslet jelentősebb bővülése.

A jövő héten első idei ülését tartó jegybank újabban 2019 márciusát tűzte ki a 2 százalékos célinfláció elérési idejeként – ez pedig négy évvel későbbi időpont, mint ahogy eredetileg tervezték. Az áresés ugyanakkor eltántorítja a cégeket a tőkeberuházásoktól, és lassítja a termelést is. A defláció visszafogja a fogyasztást is, ugyanis a fogyasztók tovább halaszthatják vásárlásaikat a még alacsonyabb árak reményében. A központi bank abban bízott, hogy a fogyasztók többet vásárolnak, ha emelkednek az árak, ami viszont arra készteti a cégeket, hogy bővítsék tevékenységüket.

Kedvező hír ugyanakkor, hogy Japán tavaly regisztrálhatta az első külkereskedelmi többletet 2011 óta, miután a fukusimai atomerőmű katasztrófája az egekbe röpítette az energiaimport költségeit. Decemberben több mint egy éve először emelkedett az export annak köszönhetően, hogy a világpiacon megnőtt a kereslet a japán autóalkatrészek és a félvezetők iránt.

Forrás: http://magyaridok.hu

Borítókép: http://salesigndesign.com

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.