Japán kreativitás a koronavírus idején

Japánban évtől és időjárástól függően március végén – április elején virágzik a cseresznye. Ez az esemény emberek millióit csalogatja ki a cseresznyefákról híres parkokba, ahol a japánok meglehetősen nagy népsűrűségben szoktak enni-inni-mulatni.

A kormány március végén arra kérte a lakosságot, hogy idén a saját egészségük védelmében hagyják ki ezt a szórakozást. „Jövőre is biztosan virágzik majd a cseresznye!” – mondta Tokió prefektúravezetője, Koike Juriko, ezzel biztatva honfitársait az otthonmaradásra. Szomorúan, de tudomásul vettük, és mi például a tavalyi képekből merítettünk erőt idén.

A cseresznyevirágzást élvező tömeg

Sajnos a népszerű cseresznyevirágos parkok lezárása és a lakosság otthonmaradásra felszólítása sem volt elég ahhoz, hogy március során megfékezzék a járvány terjedését Japánban. Ezért a legújabb rendeletek már arról szólnak, hogy kérik a lakosságot, hogy csak az mozduljon ki otthonából, akinek feltétlenül muszáj. Illetve azt is hangsúlyosan kérik (igen, itt csak kérni tudnak, mert büntetni nem lehet akkor sem, ha szembeszegül valaki), hogy ne töltsük az estéket bárokban és éttermekben. Ennek hatására több étterem, kocsma és kávézó kényszerült legalább időszakosan bezárni.

Egy, a vírushelyzet miatt tönkrement étterem Tokióban

Ugyanakkor nem minden étterem esett kétségbe, volt olyan is, aki lehetőségként tekintett erre az új helyzetre. A kreativitás egyik csúcsát számomra az amerikai Domino Pizza japán leányvállalata jelentette. Ők ugyanis kitalálták, hogy hogyan kell rávenni a népet arra, hogy otthon gyönyörködjenek a cseresznyevirágokban, egy finom pizza társaságában.

A meghökkentő reklám: „Dominoval virágnézés otthon” 😊

Ezt a gyakorlatban úgy lehet kivitelezni, hogy (természetesen a pizza megérkezése után) a Domino által készített négy videó közül kell egyet választani a hangulatunktól függően (természet hangjaival vagy relaxációs/vidám/japános zenével), ahol a szebbnél szebb cseresznyefákat mutatják egymás után.

A tradicionális verzió így néz ki:

(Aki kíváncsi a többire is, itt találja:  https://www.dominos.jp/topics/200323_hanami_n)

És ha már vírushelyzet, azt is megoldják, hogy a pizza kiszállítása során ne kelljen érintkeznie a vevőnek a futárral. A futár az ajtónk előtt leteszi a pizzát, miután megbizonyosodik róla, hogy otthon vagyunk. Így kerek a történet!

Remélem, hogy a fenti videókkal Önökhöz is sikerül becsempésznem egy kis japános virágnézést a hétvégi ebéd mellé! Jó étvágyat, jó szórakozást, és vigyázzanak magukra!

 

Források:

https://omatsurijapan.com/blog/kyoto-ohanami10-2019/

https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/BB11ZQa8.img?h=0&w=720&m=6&q=60&u=t&o=f&l=f

https://www.dominos.jp/topics/200323_hanami_n

 

Kapcsolódó bejegyzések
Elmaszkírozva….
(Cseresznye)virágok az esőben
Cseresznyevirágzás nosztalgia

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.